:::: MENU ::::

تقديم مدونة وظيفة ملائمة رؤية و استراتيجية فعالة في البحث عن الوظائف وكذلك تغطية كاملة لكل مصادر الوظائف الشاغرة علي الأنترنت بالأضافة لمشروع بناء يساعد الباحثين عن وظيفة علي مضاعفة و تحسين نتائج بحثهم دون أي زيادة في الوقت أو الجهد

  • خطط لتصل لوظيفة أحلامك

    Plan to reach your job

  • أنجز خططتك لتصل إلي وظيفية أحلامك

    Get your plan done

  • مبروك حصلت علي وظيفة أحلامك

    Congratulation: you win your job

Sunday, May 3, 2020

اشترك ليصلك نشرة الوظائف بالايميل

Link to اشترك الان لمتابعة احدث الوظائف

وظائف النساجون الشرقيون Oriental Weavers

Posted: 02 May 2020 01:29 PM PDT

 وظائف النساجون الشرقيون Oriental Weavers 


مشرف مشتريات
المهام و المسئوليات :

1- اعداد وتنفيذ السياسات والإجراءات والاستراتيجيات الخاصة بأنشطة المشتريات والتأكد من أنها متوافقة مع سياسات وإجراءات الشركة.
2- قيادة وإدارة ومراقبة جميع عمليات الشراء بشكل يومي.
3- اعتماد طلبات الشراء و متابعة وصول المواد الخامطبقاًللأسعار والشروط المتفق عليها.
4- ضمان حسنتنظيم ملفات المشتريات بالإضافة إلى التحديث المستمر لقاعدة بيانات الشراء التي تشكل أسماء الموردين والأسعار الحالية والشروط والأحكام والعناصر المقدمة.
5- اعداد قائمة سنوية من المنتجات لإعادة التفاوض على الأسعار والشروط والأحكام والموافقة على العديد من الموردين.
6- المتابعة مع التمويل لإصدار خطابات الضمان LC ، والإفراج عن المدفوعات مع البنوك والتنسيق مع إدارة الحسابات لسداد الفواتير في الوقت المناسب وجود علاقة طويلة الأجل وشراكة فعالة مع الموردين.
7- تقييم الموردين من حيث التكاليف والجودة وتوافر الخدمة والسمعة من خلال التقييمات الدورية.
8- مراقبة المخزون من خلال الامتثال لسياسات ومبادئ إدارة المخزونلجميع أنواع المواد المخزنة وتجديد المخزون بناءً على الفترة الزمنية اللازمة لوصول المواد المطلوبة للحفاظ على مستوى مناسب من المخزون الاحتياطي.

الشروط و المؤهلات المطلوبة :

1- خبرة لا تقل عن 3 – 5 سنوات في نفس المجال.
2- معرفة جيدة ببرنامج جداول البيانات.
3- القدرة على العمل في بيئة متعددة الثقافات .
4- التعامل مع المشكلات قبل حدوثها والتي تتضمن عدة متغيرات ملموسة في المواقف الموحدة.
5- المعرفة بتقنيات إدارة المواد.
6- يفضل اجادة التعامل مع برنامج SAP.
7- مهارات تواصل متميزة.
8- إجادة اللغة الإنجليزية.

وظائف البنك الدولي The World Bank

Posted: 02 May 2020 01:11 PM PDT

 وظائف البنك الدولي The World Bank



Investment Officer
Roles and Responsibilities

Structure straightforward transactions to add value to clients and mitigate risks, taking into consideration lessons learned from earlier transactions and portfolio management.
Lead straightforward investment or advisory transactions Incorporating lessons learned from IFC's earlier investments and portfolio management or advisory mandates. Ensure timely processing, thorough due diligence, and client satisfaction.
Prepare investment committee materials for straightforward transactions, ensuring adequate applicability of IFC's policies and procedures.
Coordinate with internal stakeholders (legal, ES&G, economists, and sector specialists) to identify ways to strengthen development impact and financial sustainability of projects.
Hold accountability for the preparation and quality of investment committee materials focusing on financial and non-financial risks assessments and deal structuring for straightforward transactions.
Collaborate in developing client strategies and engagement plans and pitch books for the Manufacturing, Agribusiness and Services sector in Middle East & North Africa, including conducting sector analysis to be used as input to sector strategies.
Establish and maintain relationships with mid-level clients and other stakeholders (government, development partners, WBG) to explore straightforward business opportunities.
Research untapped markets to identify constraints to private sector investment as input to upstream market creation decisions or Country Private Sector Diagnostics.
Analyze operational and financial performance as well as credit and integrity risks of potential clients and projects. Present recommendations to the business development team on whether to pursue a straightforward deal and alternatives for structuring it.
Ensure adequate and systematic capture of project, sector, and country benchmarking information to capture lessons learned and support decision making in future transactions.
Assess and articulate development impact and IFC's role and additionality in straightforward transactions. Engage with IFC economics team to begin developing AIMM story, including any market creation impact.
Prepare content to convey persuasive and convincing ideas following investment banking quality standards, financial models reflecting different transaction structures, and valuation of companies.

Selection Criteria
Master's degree in Business Administration (MBA), Finance or relevant fields; CFA a plus.
At least 8 years of substantial professional experience in positions of increasing complexity and responsibility that includes significant experience in finance, investment banking, mergers and acquisitions, structured finance, corporate finance, or private equity, with a proven track record of sourcing, structuring and closing investments.
Strong analytical skills to review and analyze complex financial information. Knowledge and experience in global financial markets including expertise in emerging markets.
Advanced financial, credit and risk evaluation skills, with demonstrated ability to structure and negotiate a variety of complex financial instruments (debt and equity).
Experience in identifying, originating and qualifying new business opportunities developing and executing results-driven client engagements.
Demonstrated strong written, presentation, and communications skills in English and ability to synthesize and present information effectively and tailored to different audiences.
Excellent business judgment and problem-solving skills to identify issues, present creative, practical solutions, and make and commit to sound decisions, anticipating short and long term implications.
High degree of diplomacy and sensitivity in dealing with internal and external clients, staff and managers at all levels. Discretion in handling confidential and sensitive information.
Genuine commitment to sustainable development.
Willingness to travel extensively and geographic flexibility.
Excellent verbal and written communication skills in English; fluency in other languages a plus.

Closing Date: 5/14/2020 (MM/DD/YYYY)

To Apply

 

0 comments:

Post a Comment

Fit Job Contact us